Matklubbens Topplista

lördag, februari 19, 2011

Timme för timme


06.30 vaknar, går på toan, kollar temperaturen -21,8 går och lägger mig igen, lyckas somna om, fast ganska svag sömn drömmer mycket.
09.10 vaknar av att Åke går på toan, fatta vilken hälig sovmorgon. Jag stiger upp kokar detoxte, till oss båda, och blandar även en smoothie till oss båda som vi intar i sängen.
10.00 Vi löser även melodikrysset i sängen, paralellt bloggar jag.
11.00 In i duschen. Klipper Åkes hår, för nu ser han ut som ett troll, dock med vitt hår, hihi.
12.00 Lunch, morotssoppa med apelsin, kokosmjölk och ingefära, värmande och närande.
13.00 Vi drar ner på sta´n ska kolla på hylla till min kontorsplats så jag får ordning på alla mina papper, pärmar och kuvert mm. Ska även hämta skrivbordet som står i Åkes jobbförråd, det jag köpte på blocket för några år sedan, ska försöka klara mig med det, måste bara fixa skrivbordsytan, kanske med något självhäftande diskret papper eller så blir det till att slipa och lacka.
Vi tar oss en fika på Café Viktoria, chaite och biskvie, gottelligottgott. Väl hemma förbereder jag middan, älgkalvfilé, med potatisgratäng och god rödvinssås. Till dessert blir det filodegspizza med nötter och choklad. Amanda kommer.
16.00 Vi badar bastu och spelar yatsy.
17.30 Middag.
18.30 Bänkar oss framför tv:n, här kommer vi att sitta hela kvällen, melodifestivalen och gaygalen blir det för hela slanten.

Det här var väl ett bra tidsschema! Men om tiderna håller återstår ju att se, hehehe, men vi kan ju alltid försöka.

Ha en fin lördag pusselipuss.

Inga kommentarer: