Matklubbens Topplista

lördag, mars 12, 2011

Totalt beroende


Är jag av många saker

Mandeltvål
Glasögon
Mineralpuder
Mascara
Ögonskugga
Kajalpenna
Rouge
Förstoringsspegel x 5
(så att jag kan sminka mig, ser ju inget på nära håll)
Mandelolja
(till mina naglar)
Mixer
(till mina smoothies)
Mat
Tandborste
Tandkräm
SB12
Handarbete
Datorn
Iphone
The Sims
Sötmandel
Snygga underkläder
Sköna lediga kläder
Zonterapi
Vattengympa
Film
Talböcker
Musik
Underhållning
Åke
Barnen och barnbarnen
Lägenheten
Bilen
Cykeln
Vatten
Te
Pålägg
Ost
Nötter
Mörk choklad
Biskvier
Efterrätter
Resor
(oavsett längd och destination)
Sol
Värme
Ledighet
Umgänge
Kramar
Soffan
Sängen
Täcket
Kudden
Värmeljus
Öppenspisen
Balkongen
(särskilt sommartid, men även på vintern, ett lätt sätt att ta sig ut)

Detta är ingen rangordnad lista utan jag har skrivit ner allt eftersom, det har dykt upp i mitt huvud.
Listan kan nog göras oändlig, men detta är vad jag inte klarar mig utan eller vad som förgyller min vardag.

Mycket kan tyckas onödigt, men det började med att jag skulle skriva ner en lista på vad Åke skulle ta med sig till mig på lasarettet.

Och sen började jag leka med tanken, vad är det jag mest behöver för att jag ska känna mig nöjd och få ett fungerande liv.

Något man också i slutändan är totalt beroende av är ju
Pengar
Utan dem står vi oss slätt.

Vi kanske inte behöver miljarder för att kunna leva drägligt
men nog underlättar det om man har god ekonomi.

Man kan köpa kvalitét i alla former och man kan till och med få mer tid för sig själv
man har helt enkelt råd att vara ledig.

Jag tänker på alla som drabbas av naturkatastrofer
de som överlever har det kämpigt att komma tillbaka
när de förlorat allt.
Jag ängnar en tyst minut till alla katastrofdrabbade
just nu
till alla i

Japan

Gud vare med er

Inga kommentarer: