Matklubbens Topplista

tisdag, mars 22, 2011

Lärpänning

 Ibland så faller man för sina eviga laster och så struntar min i följderna.
Och då får man sota för det genom att i det närmaste bli sjuk.
Men pizzan var så himla god, Dr Oetkers nya stenugnsbakade Tradizionale. Jag brukar inte gilla kanterna, men alltså på den här pizzan är det just dem man vill ha.
Sen har ju OLW haft en chips tävling, Mysmatchen, där man fick skicka in förslag på smaksättning. Denna tävling är nu avgjord och den som vann blev BBQ och de är så sanslöst goda.
Men att äta både pizza och chips på samma dag är inte något jag kan göra, det klarar inte min mage av.
Så i natt fick jag mig en lärpänning.
Fy tusan så ont jag  hade, jag fick ligga och vrida mig i plågor i flera timmar innan det släppte.
Och magen kändes helt fyrkantig.

Inga kommentarer: