Matklubbens Topplista

torsdag, mars 10, 2011

ont, det, gör ont

Fasen också, nu krånglar mina tarmfickor igen, fattar inte vad det beror på, jag som har varit så bra så länge och jag vet inte vad det är som utlöser det. Så nu ligger jag här i soffan och dricker kokhett te och vatten som en toka, så förhoppningsvis spolas fickorna rena, annars blir det inte kul.

Nåväl vaknade ju tidigt just för att jag hade körigt i magen. Satte mig vid kontorsbordet vid sex-snåret med en tekopp och jobbade undan allt viktigt, var klar lagom till lunch. Känns verkligen skönt.

Fixade lätt mat, soppa och sallad men fick så jäkla ont så fort jag åt, så jag bestämde mig för att åka in på akuten. Men vi väntade ganska länge och åkte sent på kvällen.

Det gick fort att få komma in till läkaren och han bestämde sig snabbt för att lägga in mig, för observation.

Jag fick ligga på gynavdelningen i den nybyggda delen av lassarettet, för det fanns inte plats på kirurgen. Jag fick ett stort enkelrum, som en liten svit, jätteskönt.

Sen fick jag dropp för jag hade ju inte ätit något nämnvärt under dagen, de ville inte ge mig någon smärtlindring bara för att man skulle kunna hålla koll på om det skulle förvärras under natten. Så jag sov ganska oroligt, eftersom det molvärkte hela tiden plus att jag hade droppet i armvecket och var tvungen att hålla armen rak för att det inte skulle bli stopp.

Men under natten så lugnade kramperna ner sig, febern gick ner och jag började känna mig på bättringsvägen. Jag slapp både att utsätta mig för röntgen och antibiotika. Så skönt.

De ska följa upp detta, för så här kan jag inte ha det, så jag ska på återbesök om ett halvår, får vi se vad de beslutar sig för då. Eventuellt kan det bli operation, där man tar bort den delen av tarmen som det är verticklar i. Men det är nog sista utvägen, ska börja med ett bulkmedel först.

Under natten har det snöat minst två decimeter och det har snöat hela dagen, helt vansinnigt, vi behöver ingen mer snö, det räcker med de metrar vi redan fått.

Men det blev rent och snyggt igen på gatorna, för våren kan vara ganska smutsig, när allt grus kommer fram från vinterns sandning, och så får vi hoppas att den nya snön gör så att den gamla smälter bort fortare.

Lev livet och ta hand om dig, Puss, puss.

Inga kommentarer: