Matklubbens Topplista

lördag, mars 12, 2011

Filmmaraton


När man är sjuk kan man titta på film, flera på raken faktiskt, utan att få dåligt samvete för att man inte gör något nyttigt.

Så nu har jag sett Monster. Efter en sann historia, verkligen tragisk film, om flickan fått en bättre uppväxt hade det nog gott bättre för henne i livet.
Mitt betyg blir en 6.


Jag har även sett Draktränaren Olle har pratat så mycket om den så jag var bara tvungen att se den. Den var bra men inte den bästa av tecknade filmer jag sett.
Mitt betyg blir en 8.

Tredje filmen blev The Last Song "Sjuttonåriga Veronica "Ronnie" Millers (Miley Cyrus) liv blev upp och nedvänt när hennes föräldrar skilde sig och hennes pappa flyttade från New York till ett strandhus i en mindre stad..."
Mitt betyg blir en 9.

Fjärde filmen Jag har älskat dig så länge Hur återvänder man till samhället efter ett långt fängelsestraff? Hur kommer man in i den mänskliga gemenskapen när man har begått ett brott som skapar djup personlig sorg och innebär ett svårt socialt stigma? Går det? Och vill man? Superbra och gripande film, och dessutom på franska, se den.
Mitt betyg 10.




Nu ska vi åka och titta på en fotoutställning av Gösta Lestander innan den plockas ner.
Puss så länge.

Inga kommentarer: