Matklubbens Topplista

fredag, mars 11, 2011

En rosa dröm


Lycka kan vara mycket.

Just nu är det mina nya fluffiga supermjuka handdukar.

Och att jag har blivit utskriven från lassarettet.
Jag är inte helt kurerad, men på bättringsvägen, det värsta har klingat av.
Men jag får nog ha ont ett par dagar till innan tarmen är helt återställd.

Innan de skrev ut mig ville de att jag skulle äta lite fast föda, för att se så att inte kramperna kom tillbaka.
Så då började jag med lite te och kex med ost.
Det var såååå gott, fatta, när åt jag smörgåsrån av vete senast, det måste vara då jag jobbade som dagmamma och hade sånt hemma till småbarnen, allstå minst 10 år sedan.

Men magen reagerade positivt,
så efter ett tag fick jag fisk i en supergod sås, och det var så underbart att äta riktig mat.
Visst fick jag lite ont och det bullrade och hade sig där i magen, men efter ett par timmar så lugnade det ner sig lite.
Så då tyckte personalen att jag gott och väl kunde åka hem. De ringde efter en taxi eftersom Åke var på fest med jobbet.
så jag var hemma lägligt till klockan åtta.
Nu har jag sett Let´s dance och facebookat och bloggat lite, nu ska jag äta lite soppa och sen blir det sängen. Så skönt det ska bli att få lägga sig nyduschad mellan rena svala lakan och i sin egen säng med sin egen kudde och så småningom med sin man, när han behagar att komma hem efter slagerfestandet.

Sov så gott. Puss

Inga kommentarer: