Matklubbens Topplista

torsdag, oktober 30, 2008

Som förr i tiden

Så mysigt vi hade det igår kväll.
Hämtade Ida strax före halv fem.
Åkte hem, fixade middag samtidigt som vi pratade, pratade och pratade, åt pistagenötter och väntade på Åke och Amanda.
Under måltiden diskuterades det precis som förr, Åke i uppfostrande syfte, flickorna syskongnabbandes och jag som försöker lugna ner och hålla upp och vända allt till det positiva.

Efter middan började jag sy på Amandas klänning och flickorna satt i samma rum och såg på Tv och "smågnabbades" på deras speciella sätt som gör att jag kan skratta ihjäl mig åt alla deras ljud och fyndiga kommenterar, gud vad jag har saknat detta.

Det gick bra att sy, men jag får ta in hur mycket som helst, Amanda är som en liten barbiedocka, eller kanske hon är en Skipper.

Ikväll ska jag sy färdigt klänningen, baka lite och så kommer flickorna på middag.
Mysigt.

Inga kommentarer: