Matklubbens Topplista

lördag, oktober 18, 2008

Nu järe klar´t

Nu har vi bytt rum.
Jag tycker hittills att det blev perfekt.
Till och med Åke sa i förbifarten att det blev jättefint i lillrummet, fast han vill inte riktigt erkänna det.
Fast vi har ju inte sovit ännu i det nya sovrummet, men det känns luftigt och det kommer att underlätta när jag ska gå på toan, slippa åla mig mellan väggen och sängen.
Men något som var mycket äckligt var att när vi rullade ihop röllakansmattan efter mamma så kryllade det fullt av silverfiskar på golvet under den.
Fort tog jag fram allrent och sprejade som en tog. Sen skurade jag i tre omgångar, bytte vatten mellan varje gång. Sen dammsög jag flera gånger sen det hade torkat och nu hänger mattan ute på balkongen. Hoppas att äcklen fryser ihjäl. Får nog lämna in den på kemtvätt för säkerhets skull.

Inga kommentarer: