Matklubbens Topplista

onsdag, oktober 29, 2008

O la la

Ida kommer ida!
Det blev en kul överraskning.
Jag fick ett sms där det stod:

"Hej Mami! Jag är sugen på Chokladjitterbuggar. Kan vi baka det när jag kommer? Annars är jag sugen på Porterstek, potatisgratäng, sallad och senapsdressing."

Perfekt, nu är menyn klar för en dag i alla fall.

Ska försöka hinna göra kakdegen på lunchen idag. Den bör ju ligga i kylen en stund, då blir den mer lätthanterlig.

Annars är det mycket på jobbet i veckan vi har ett trettiotal demonstrationer och koordineringen med ugnar, profilkläder, mm måste funka perfekt!
Då krävs det att man har duktig personal som är villig att arbeta och ge det där lilla extra, och det har vi verkligen.

Ikväll ska jag hjälpa Amanda att sy en 50-tals klänning som hon ska ha på halloween partyt.
Hon var så duktig och köpte både mönster, tyg och knappar själv igår, sen klippte hon ut alla mönsterdelarna och la ut dem på tyget och klippte även ut allt det också helt själv. Det enda jag behövde göra var att sitta i soffan och ge henne lite instruktioner.
Sen gjorde hon alla markeringar och så upptäckte vi att hon hade lagt ena kjoldelen som skulle vara mot vikt kant fel, så att det kommer att bli en söm där det inte ska vara någon söm. Vi får se hur det ser ut, om det blir konstigt, i värsta fall får vi köpa lite mer tyg och klippa ut den så att det blir rätt, men det blir ju en extra kostnad förstås.

Helgen som kommer, blir verkligen speciell i år.
Alla helgons helg.
Jag kommer att tända många ljus för mamma, pappa och alla andra som inte finns hos oss längre.
Det går inte många stunder utan att jag tänker på mamma eller pratar om henne och saknaden är så stor, så stor.

Inga kommentarer: