Matklubbens Topplista

onsdag, oktober 22, 2008

Utelåst

Så då var det min tur att låsa ut mig!
När jag skulle cykla tillbaka till jobbet efter min lunch så ringde telefonen och samtidigt höll jag på att knyta ihop soppåsen för att ta med den ut och när jag då skulle gå fick jag så bråttom så jag slängde bara igen dörren, vi har ju sådana dära gamla lås, ni vet, som är låsta hela tiden om man inte låser upp med en liten spärr, och just i det ögonblicket kom jag på att jag hade hängt in nyckeln i nyckelskåpet av gammal vana.Så det var bara att ställa soppåsen utanför soprummet och hoppas på att någon vänlig granne skulle komma förbi och kastade den, innan någon fågel hann sprida ut alla sopor.
Sen fick jag gå tillbaka till jobbet, eftersom cykelnyckel sitter på samma knippa.
Men det var ganska skönt, det tar ju tre gånger så lång tid, men det ger bra motion, sen var det så fantastiskt väder också.
När jag gick hem var det så vackert med rosa himmel och spegelblank älv.
Så jag tog kort från kyrkbron.

Tur att Åke jobbade i stan och inte var ute på något längre uppdrag.

Inga kommentarer: