Matklubbens Topplista

söndag, oktober 19, 2008

A Migthy Heart

Oscar-belönade Angelina Jolie gör en av sin karriärs mest imponerande och rörande prestationer i denna chockerande, sanna berättelse som bygger på Mariane Pearls bästsäljande självbiografi.
Efter att hennes make, Wall Street Journal-reportern Daniel Pearl blir kidnappad av terrorister, börjar Mariane desperat att leta efter ledtrådar i en hektisk kamp mot klockan för att återfinna honom.
"A Mighty Heart" är regisserad av den djärve filmskaparen Michael Winterbottom och är en gripande berättelse om tro, hopp och mod mitt i tragedin.

Jag är ingen fan av Angelina Jolie, men faktiskt i denna film var hon riktigt bra, osminkad och gravid i femte månaden gjorde hon ett mycket bra skådespeleri.

Som vanligt blir jag helt chockad när jag ser sådana här filmer som är verklighets baserade och utspelar sig i länder där man inte begriper sig på hur folket är funtade. Allt går ut på maktspeleri och ond bråd död.

Mitt betyg 5.

Inga kommentarer: