Matklubbens Topplista

måndag, februari 03, 2014

Rosenröd vardagsnöd.

Eftermiddagsboost med rödbetor, apelsin och mango. 
Det här var den mest svårdruckna hittills. Alldeles för jordig i smaken och som för mycket av rödbeta. 

Rosenröd vardagsnöd.

3 rödbetor
1 apelsin
1dl mango fryst eller färsk

Skär bort skalet på apelsinen. Skala mangon. Skär toppen och botten av rödbetorna (där det samlas jord) och tvätta dem. 
Kör mangon i mixern. 
Juica rödbetor och apelsin i juicemaskinen häll i mixern och blanda med mangon. 

Jag sabbade nog det hela genom att dricka en kopp te, för efter det blev jag helt tom och så sugen på att äta mat man kan tugga. Så jag skyndade mig och fixa eftermiddagsboosten, men då vällde bara kunderna in och alla handlade både matbröd och semlor och så kom dom på att dom även skulle fika. Så jag kunde inte dricka smoothien tidigare än vad som var tänkt. 

Så det gäller att hålla sig till dom sex juicerna och verkligen med ingredienser som man gillar, för att inte trilla dit på att börja äta annat än flytande. 

Fett 1 g
Protein 5 g
Kolhydrater 57 g
---------------------
280 kcal

Källa: Fasta med juicer Kvällsexpressen 

Inga kommentarer: