Matklubbens Topplista

fredag, februari 14, 2014

Glad alla hjärtans dag.



Tänk hur en arbetsdag kan bli något annat än det man planerat.

Vi hade laddat butiken med underbara bakelser, hjärttårtor, hjärtformade frukostfrallor mm, till alla kunder som ville fira alla hjärtans dag.

Då har VK en annons i sin kundklubb "köp två Nisse semlor till priset av en" och dessutom så att man kunde klippa ut kupongen! Vilket resulterade i att jag hade kö från kvart i tio till klockan tre då semlorna tog slut, då hade jag sålt 400 stycken.

Vårt schema är ju så att de fredagar som jag slutar klockan tre, jobbar jag ensam fram till klockan två, då min kollega börjar för att jobba eftermiddag och stänger. För det mesta funkar det bra, men vissa fredagar blir det mer eller mindre kaos. Vilket det blev denna fredag, pga av annonsen som ingen var beredd på.

Jag stannade kvar en timme extra för att kunna röja undan sånt som jag inte hann, för att det aldrig blev någon lucka mellan kunderna och hjälpa Jenny med att koka kaffe och packa lite godbitar mm.

Det var en pärs att promenera hem och när jag väl var hemma satte jag mig i soffan och herregud mina ben drog ihop sig och jag kunde inte sträcka ut dom, så obehaglig känsla. Vi hade bokat bastun och det var väl behövligt, så skönt med värmen som mjukade upp alla stela muskler och lindrade värken. Nu måste jag ta tag i träningen och framför allt stretcha efter mina långa jobbpass.

Efter bastun laga vi en god soppa och fick äntligen fira alla hjärtans dag tillsammans.

Hoppas att alla ni andra hade en helt underbar Valentin dag.




Inga kommentarer: