Matklubbens Topplista

tisdag, februari 11, 2014

Förmiddagskicken.

Syrliga expressvitaminer.
1 blodgrape
1/2 ananas
2 cm ingefära

Skala ananas och grape, låt skalet vara kvar på ingefäran, juica sen allt.


När man bara är en i familjen som dricker sig mätt på juice, så får man dricka samma typ av juice flera gånger på raken annars förstörs ju frukten, eftersom det ofta är en halv.

Jag har väldigt lätt för att få halsbränna av för mycket citrusfrukter och nu på morgon har det blivit rätt så syrligt. Så nu måste jag neutralisera med en krämigare mer baserad på avokado och banan. Men först ska jag äta riktig lunch med Åke nu när jag börjar jobba först halv tre.

Så till lunch blir det quinoaspagetti med vitlök och örter, knaperstekt bacon och mozzarella.
Jag han nästan äta upp allt innan jag kom på att jag skulle fota, haha var jag så hungrig kan man tro. 






Inga kommentarer: