Matklubbens Topplista

onsdag, december 08, 2010

Teälskare

Jag fick ett så supergott te av Katarina och Axel när de kom hem från London.
Ett chaite som smakar pepparkakor, det är ju bra då behöver jag inte äta så många riktiga kakor till, hehe, bra sagt av ett kakmonster, eller hur.

Dessutom är ju asken så otroligt vacker.
I telådan finns det allt från traditionellt Yellow Label (Åke) till vitt Champagne te.
Och det behövs flera tesilar, så därför hänger det ett gäng åvanför spisen.
Ser ni den lilla koppen i tekuledjungeln?
En liten miniatyrkopp av Berså som tyngd på en tekula. Det är väl det närmaste jag kommer en tekopp med det mönstret.

Jag dricker mycket te, men jag har dragit ner på konsumtionen. (fast det blir nog en liter ändå, om dagen)
Nu dricker jag en kopp detoxte direkt på morgonen och en på kvällen, rensar bra.

Sen dricker jag en kopp smaksatt te, svart eller roiboste på förmiddan.
En kopp grönt te till lunchen.

På eftermiddan har jag skippat teet och dricker en liten kopp espressokaffe, supergott och lagom mycket.

Jag riktigt längtar efter den lilla koppen, det hade jag aldrig trott att jag skulle börja göra.

Om jag går på café brukar jag dricka chailatte, det är så supergott och krämigt.

Och man behöver inget till, å det är ju bra för figuren, hihi.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Så roligt att teet var gott. Man vet ju aldrig när man köper en oprövad sort.

Åsa sa...

Hej
kul å läsa din blogg.
Undrar var du hittat den lilla minitekoppen från Berså.
Älskar te jag me.
Mvh Åsa

Åsa sa...

Vad du är bra på att rimma, Katarina och du har så rätt, det är inte alltid man lyckas hitta rätt även om man får lukta på tesorterna.

Vad kul Åsa, att du har hittat till min blogg, jag tycker också att det är kul att läsa andras bloggar, jag kikade in på din, så mycket snö ni också har fått, fast ni inte bor i norr som jag gör.
Den lilla tekulan med Bersåkoppen köpte jag på Expo stormarknad här i Umeå för två år sedan. Vet inte om den butiken finns någon annan stans. Kul att du också tycker om te och dessutom heter Åsa, vilket sammanträffande.
Kramelikram ;)