Matklubbens Topplista

söndag, december 26, 2010

Annandag jul


Idag har vi verkligen slappat.

Det är så ovanligt att vi inte har hela huset fullt, särskilt en jul-helg-dag. Men i år är det ju bara som en vanlig helg och vi har nästan en hel arbetsvecka framför oss allihopa. Med början redan i morgon!

Och igår var ju A och C ute och ikväll är det Idas tur att gå ut på Rex hemvändar kväll.

Jag började morgonen med en kopp te och såg en film.

Sen var det dags för brunch, det är ju så gott nu när man har så mycket att välja på, julskinka, äppelmos och goda ostar och det dessutom på gott hembakat grovt bröd.

Sen såg vi reprisen på Stjärnorna på slottet, jag tycker att det är ganska trevligt program, man får som komma skådisarna lite mer in på livet.

Vi har ätit en tidig middag och nu sitter vi bara och njuter i soffan.

Jag stickar/virkar en poncho, men mönstret stämmer inte så jag har fått riva upp den virkade mittdelen ett par gånger, jag blir GALEN, så nu tar jag en lite paus och bloggar lite innan jag ska ge det en chans till.

Måste bara än en gång räkna ut vad det är som är fel, varför det inte stämmer med maskantalet för att få samma mått som den stickade delen, hur jag än försöker.

Men när den blir klar blir den supersnygg, varm och användbar på många sätt.

Ha en fortsatt fin annadagskväll alla ni fina.

Inga kommentarer: