Matklubbens Topplista

lördag, december 18, 2010

Pepparkaka med ädelostgran fikonmarmelad och ett gott portvin

passar väl bra en lördagskväll efter en demodag med minst sagt spännande start.

Efter att själv få sätta igång min demo, med allt från att först leta reda på skyltmaterialet, (skulle förvandla demobordet till scans julmarknad, supersnyggt material, men mycket att jobba med tog säkert 30 minuter innan allt var uppsatt) plocka ur föregående dags demoartiklar ur kylen för att sedan fylla på med mina prinskorvar, köttbullar, rökta korvar och rödbetssallad. Innan jag hittade mina produkter hade det gått minst en halvtimme till, super irriterande. Och jag vet ju att man inte kan få hjälp från någon ur personalen efter som det är lördag och det är kort med personal.
Nåväl, jag blev klar till slut för att börja steka prinskorv och köttbullar men då går brandlarmet och hela butiken fick utrymmas.
Så det var bara ut i kylan. Till slut gick vi in på H&M för att värma oss.
En timme senare fick vi gå in igen. Och det var ingen brand utan det var ett fel i sprinklersystemet. Så det blev en rejäl vattenskada ute på lagret.
Jag kom igån med min demo vid halv ett, två timmar för sent och slutade kl fyra. Under de få timmarna hade jag ändå 500 provsmak eller rättare sagt så fick de ju en mini jultallrik med tre olika rökta korvar, en köttbulle, en prinskorv och en klick rödbetsallad. Så jag hade det jag gjorde.
Så nu är det skönt att sitta ner en stund i soffan och bara vila och njuta.
Ha det gott kära ni.

Inga kommentarer: