Matklubbens Topplista

måndag, februari 23, 2009

Som jag har flängt idag

07,15 styrde jag min Pegout mot Ica Kvantum för att hämta 200 bröd som Pågen sponsrar Bokias bokrea-event som går av stapeln im, jag ska vara där mellan 11-14 och bjuda på lunchmackor, juice, kaffe/te.
Sen åkte jag till kontoret och packade bilen med stor restaurang kaffebryggare, kaffemuggar, kaffe och stor pumptermos.
Fram till kockan tio gjorde jag lönerna, något sent ute, men jag hade inte fått alla uppgifter från strulig personal, men sen går det ju fort att få dem utbetalda, det är bara att faxa en lista till banken.
Efter förmiddagsfikat åkte jag till Ica på Teg för att hämta skinka som Piteortens chark sponsrar. Fick inte så mycket som jag hade hoppats på så jag ringde ostansvarig på Norrmejerier och gullbad henne om ett par ostar, det var ok om jag hämtade dem själv ute på mejeriet, sagt och gjort men först åkte jag till Prokurator på Västerslätt för att köpa engångs handskar, vita servetter och dukar till kommande frukostdemonstrationer v10.
När jag kom till mejeriet på Ersboda hade de flyttat infarten längst ner vilken jag inte hittade bakom snöhögarna, så jag åkte tillbaka till den gamla grinden och ringde på otaliga gånger, men ingen grind öppnades, ringde då tillbaka till Lotta och hon förklarade hur jag skulle ta mig in, väl inne körde jag först till fel brygga, men fick ju träffa alla igen och växla några ord. Sen körde jag rätt fick mina ostar och körde till Coop där jag skulle hämta Juice som Skånemejerier sponsrar.
Men som jag hade befarat så hade det inte kommit någon juice, så efter några samtal till säljaren och i samråd med mejeriansvarig fick jag plocka ut 30 liter, blandade sorter.
Sen till Willys för att hämta sallad, gurka, paprika och bregott.
Nu är klockan halv tre och jag åker hem konkar upp allt i lägenheten, får möblera om i kylen för att allt ska få plats och sen blir det lunch.
Jag slänger i mig ett ägg och en stor tallrik linssoppa, för att sen stressa tillbaka till kontoret.
Kuverterade lönebesked och kontrolluppgifter, skickade i samma kuvert, så spar jag porto.
Bokade personal, personal var sjuk fick ringa till fler än jag hade planerat, men det löste sig.
Pratade med personal och återrapporterade åt dem som inte har dator, många har faktiskt ingen dator hemma.
Fick besök av gulliga Curt Ove och intsruerade honom om hans kommande demonstrationer. Och vips var klockan 17.
Men innan jag kom mig iväg hem hann klockan bli kvart i sex.
På vägen hem ringde Ida och vi fick en trevlig pratstund.
Åke kom hem och vi satte oss i varsin fåtölj, pustade ut och redogorde våra arbetsdagar för varann, och även om Åke hade haft en stressig dag så tog nog min rekord.
Slängde in kockrockarna i tvättmaskinen, ja jag tvättar dem också och i samma veva kom jag ihåg att jag hade tagit bort knapparna och de var kvar på kontoret och jag behöver ju knappar im förmiddag på Bokia.
Åke tyckte synd om mig och erbjöd sig att åka och hämta dem, så gulligt.
Under tiden gjorde jag laxbiffar och dukade i rummet så åt vi samtidigt som vi såg halv åtta hos mig.
Nu har vi druckit te/kaffe, åke diskar bort och sen blir det läggdags.
Ska upp kl 6 och göra 200 mackor.
Hostan är lite bättre, hoppas att jag inte kommer att hosta så mycket under tiden jag ska bjuda på mackor.
Ljuvliga säng, here i come.
God natt alla mina älsklingar.

Inga kommentarer: