Matklubbens Topplista

tisdag, februari 10, 2009

Äntligen en riktig vinter

Nu har vi haft mellan -10 & -15 grader i drygt en vecka.
Dessutom har det snöat.
Det har snöat mycket.
Bara under helgen snöade det drygt en halv meter.
Så nu har vi runt en meters snödjup.
Men snöhögarna är minst fem.

Idag har solen gassat hela dagen.
Helt underbart.
Den stod så lågt så jag,
fick ta fram solglasögonen, de nya med slipad läsruta, när jag körde hem vid lunch.
Jag längtar faktiskt att få åka ut på en picknick, med limpmackor med prickigkorv och gurka och varm choklad, även fast jag får halsbränna av den kosten. Men man kan ju alltid drömma.

Men istället sitter jag och sliter som ett djur inne på kontoret.
Men snart har jag gjort allt det viktigaste för denna veckan.
Få se om jag kan sluta tidigare på fredag, om det då är fint väder ska jag i alla fall gå en långpromenad.

2 kommentarer:

Ida sa...

det ser härligt ut. skulle gärna följa med på utflykt. o kanske åka lite längdskidor också :) sånt kan jag sakna ibland

Anonym sa...

Den nedre bilden tog jag genom bilfönstret när jag körde från sjukgymnasten, vi skulle kunna åka skidor där på slätten, för jag gillar inte backar, varken uppför eller utför. Sen kunde vi sätta oss i solen mot en av ladorna och fika och njuta.
Fast det var riktigt kallt den där dagen.