Matklubbens Topplista

måndag, oktober 01, 2007

Storrengöring

Idag hade jag äntligen tid för min kontinuerliga ansiktbehandling.

Jag brukar gå var fjärde vecka, för att hålla huden i shack, men eftersom jag har varit på resande fot och dessutom jätteförkyld så har jag fått flytta fram datumet ett par gånger.

Jag har gått på Estetic hos Kerstin sedan 1988 och har verkligen känt mig trygg och mycket belåten med hennes omvårdnad och ansiktsbehandlingar.

Hon har gett den servicen som jag tycker att man ska få, för dessa behandlingar, är inte precis gratis.

Nu har hon bytt arbetsuppgifter och anställt två nya tjejer som bara jobbar med ansiktsbehandlingar och masage.

Jag kände en viss förtvivlan över att inte Kerstin skulle göra behandlingarna, man blir van vid en person som man tycker gör ett perfekt jobb.

Men när jag hade varit hos den ena tjejen, insåg jag att Kerstin nog har varit less på sitt jobb ett bra tag för så noga som den här nya tjejen var är det många år sedan Kerstin varit.

Jag har även gått en gång hos den andra tjejen men hon gjorde alla fel som man kunde göra, hon läste efter en manual och det är väl okej om man sedan gör rätt, men hon gjorde allt ändå helt bakvänt och det värsta av allt var att hon glömde att tvätta bort ampullen efter AHA- behandlingen.

Sen avslutade hon med att färga bryn och fransar, det brukar man börja med, så till henne går jag inte någon mer gång.

(Det är inte jag på bilden)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Och hur vet vi att det inte är du på bilden?

Äh. Jag vet precis hur det är här i livet. Våra helger är också inbokade, även om mina veckor på dagtid är helt okej.

Åsa sa...

jag tror att man ser det på näsan...