Matklubbens Topplista

måndag, oktober 15, 2007

Sound of Music


Första gången jag såg denna underbara kärlekshistoria, var 1965 i Göteborg, jag var 10 år.

Vi hälsade på hos Faster Gunhild och hennes familj.

Filmen var över tre timmar lång, så det var paus efter ungefär halva tiden, och jag tyckte att det var onödigt för det var så underhållande, spännande och bra.

Nu har jag den både på video och DVD, har sett den så många gånger att jag inte kan hålla räkningen.

Då jag fick se att den skulle föras upp som en Musical i höst på Göta Lejon blev jag direkt intresserad, men samtidigt lite spänd över hur de skulle framställa det hela utan att missa något och tappa bort viktiga detaljer från historien, som när man har läst en bok och sedan ser filmen så
blir man ofta besviken, för man har fått egna bilder.
Men det var så bra, de hade verkligen fått fram det viktigaste ur filmen, en perfekt sammanfattning kan man säga.

Skådespelarna var jättebra även om man har vissa synpunkter ibland om Pernilla Wahlgren, man kan inte sätta fingret på vad det är som man störs sig på, för hon har en bra röst, är en bra aktris, pytteliten och söt.

Tommy Nilsson var perfekt, han har en röst som heter duga, och sådär såg han riktigt snygg ut..

Alla barnen var duktiga, de har flera uppsättningar av barnskådespelare så det är nya för varje uppvisning.

En kul överraskning var butlern, spelades av Gert Fylking.
Sammanfattningsvis har helgen varit otroligt bra, nu återstår seminariet ikväll på DI, sedan blir det middag med flickorna och i morgon bär det hem.

Inga kommentarer: