Matklubbens Topplista

onsdag, oktober 03, 2007

Årstider

ÅÅÅH vad jag älskar hösten.

Sommaren, i all sin ära, är ju underbar på sitt sätt, är det fint och soligt så är det lätt att leva, lite eller inga kläder, barfota, grillat till middag och långa ljusa nätter. Ljuvligt!

Men samtidigt blir det en aning stressigt, man ska ta vara på varenda minut, till havet, sola, bada, picknick, sitta ute långt utet natt´n, man är på G hela tiden, slappnar nästan aldrig av. Nu talar jag utifrån mig själv.

Hösten, däremot ger ett lugn, man kan stressa ner, sitta inomhus, tända ljus, se på Tv, många säsongstarter börjar, (om man nu har tid och lust att följa dem förstås).
Alla vackra färger, och för att inte tala om den klara luften.

Maten blir varmare, goda höstgrytor, värmande soppor, äppelpajer, med äpplen från eget träd, (trots att vi bor i hyreshus så har vi äppelträd på gården) med hemmagjord vaniljsås, lite tjockare kläder, eller lager på lager.

Tänk vilka härliga promenader det kan bli både morgon och kväll i den klara höstluften.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag håller med dig. Hösten är min favoritårstid alla kategorier. Visst gillar jag de andra, men hösten. Det där att det är högre till himlen. Absolut.

Ida sa...

Ja hösten är den bästa årstiden även för mig. Myspys o fika o nya kläder o sånt.