Matklubbens Topplista

måndag, januari 03, 2011

Så var det dax för DETOX

Nu har jag avverkat min första dag av tjugoen till att börja med.

Sen får vi se om jag fortsätter en vecka till, allt beror på hur jag känner mig, under tiden.

Förra gången jag detoxade, mådde jag så himla bra och jag tappade alla extra kilon runt magen.

Men så går man ju tillbaka till sitt vanliga, med stress och så och då slarvar jag med maten, särskilt när jag demar mycket. Jag småäter av allt möjligt och måltiderna blir förskjutna eller överhoppade. Middan blir supersen ofta vid klockan åtta, inte bra alls.




Dag 1
Måndag
Morgon: 1 glas varmt vatten med pressad citron. 30 minuter morgonpromenad.
Frukost: Quinoagröt med färska jordgubbar, rismjölk och en kopp detoxte.
Mellanmål: 1 torkat fikon, 10 sötmandlar, 2 dl rumstempererat vatten.
Lunch: Snabbsallad med tonfisk.
Mellanmål: Färskpressad juice av två äpplen, två päron, 2 cm ingefära. Kör allt i juicepress eller mixa och servera i glas. 30 minuters eftermiddagspromenad.
Middag: Gulröd böngryta.
Kväll: en kopp grönt ingefärste, 20 jordnötter, 1 torkat fikon

Dessutom dricker jag 1½ liter vatten/dag med en kapsyl örtextrakt MethoDraine, Detox, som påskyndar alla gifter ut ur kroppen. Jag vill lova att jag har kissat en gång i halvtimmen denna första dag. Men det är bra, och man sköljer verkligen igenom alla organ.

QUINOAGRÖT
60 g quinoafrön
½ kanelstång
½ dl färskpressad äppelmust
1 dl vatten
1 nypa salt
Skölj quinoafröna i ljummet vatten, häll dem i en kastrull tillsätt vatten, äppelust, kanelstång och salt Koka upp, sänk sedan värmen och låt sjuda 10 minuter, eller tills grynen blivit halvt genomskinliga. Stäng av värmen och låt stå och svälla ytterliga 10 minuter. Späd eventuellt med mer vatten om det behövs. Servera med färska bär och någon mjölkersättning.

Jag följer ett detoxprogram på detoxdiet. nu, där finns hela detoxveckan, med recept och allt. Hela adressen här nedan.

http://www.detoxdiet.nu/program/

Inga kommentarer: