Matklubbens Topplista

onsdag, januari 05, 2011

Dag 3

Hahaha i natt har jag drömt att jag åt allt möjligt, chips, kakor, smågodis ja allt som jag ska undvika nu under detoxen, där ser man hur det undermedvetna spelar en ett spratt.
Det var en lättnad att vakna och inse att det bara var en dröm.



ONSDAG
Morgon
: Ett glas varmt vatten med pressad citron. Promenad 30 minuter.
Frukost: Havregynsgröt med linfrön och torkade aprikoser.
Mellanmål: Torkad frukt och nötter.
Lunch: Varm kycklingsallad.
Middag: Krämig broccolisoppa.
Mellanmål: Smoothie.

I går när jag var på väg hem efter morgonpromenaden ungefär mitt i tunneln mötte jag Amanda som var på väg till bussen, så för att få en lite längre promenad och även hålla henne sällskap följde jag med henne.

Så idag bestämde vi att jag skulle gå emot henne efter att jag pussat Åke hejdå, och sen följa henne vidare till hållplatsen. Perfekt då fick jag ihop 45 minuter bara sådär och samtidigt med sällskap, mysigt.

VARM KYCKLINGSALLAD
1 port.
1 litet grillat kycklingbröst
20 g haricot verts, färska ansade och ångkokta
2 färsk sparris, ångkokt
2 körsbärstomater, halverade
4 hasselnötter
1 liten näve babyspenat
Dressing:
½ msk vatten
½ msk olivolja
½ tsk cidervinäger
en knivsudd dijonsenap
lite riven vitlök

Lägg upp alla ingredienser på en tallrik. Om inte kycklingen är nygrillad och varm, så värm kycklingbröstet lite.
Skaka dressingen i en glasburk ringla den sedan över salladen. Ät sakta och njut. Drick varmt te till.

I kväll är det ju trettondagsafton, så flickorna kommer på middag.
Jag ska laga ugnslax med haricot verts, oliver, vitlök, körsbärstomater och basilika med pressad potatis och aioli.

Till dessert blir det Vitchokladcheesecake och Clementinsorbet med knäckflarn.

Men jag ska äta krämig broccolisoppa och till dessert tar jag min egentliga förmiddagssmoothie.

Man får ju välja hur och när man äter sina mellanmål, som det passar en bäst. Man ska ju inte gå hungrig.
Jag har lite svårt att sova om jag är hungrig, så jag väljer gärna att dricka min smoothie innan sängdags.

Och så dricker jag Methodraine -vattnet och te under dagen, det gör mig mätt och relativt nöjd.


Ha en riktigt fin kväll, alla ni fina. Puss

Inga kommentarer: