Matklubbens Topplista

lördag, november 03, 2007

Fredagen

förlöpte riktigt bra, trots att jag steg upp 04.45 för att plocka bröd på Coop Forum och på Ica Ålidhem.
Jag hade med mig en praktikant på Coop, och han var verkligen snabblärd och mycket bra på att jobba, så det gick med racerfart att rensa ut det gamla brödet, skriva av och kasta. Sedan plocka in det färska brödet och köra ut alla tomma backar, 247 st för att vara exakt.

Amanda plockar bröd på Willys från samma leverantör, så när hon var färdig där följde hon med mig till Ålidhem och hjälpte mig att plocka, så då gick det som en dans där också.

Sen åkte vi hem och åt lunch och jag vilade mina ben och framför allt knän som jag har så otroligt ont i och ingen doktor vet vad det är för fel på. Men min akupunktör tror sig veta, eftersom han har följt mig och mina krämpor i ett år nu, så jag har beställt tid för att kolla upp sköldkörteln.

Lagom till klockan ett åkte jag till kontoret för en anställningsintervju. En otroligt fantastastisk kvinna från Borgafjäll. Hon tog god tid på sig och berättade om sig själv, hon ville aldrig gå, så till slut fick jag på ett fint sätt avrunda intervjun, för att hinna svara på mail och ordna lite annat innan jag skulle åka tillbaka till Coop för att fronta och plocka in mer bröd.

Sen passade jag på att handla det viktigaste till middagen.

Så åkte vi till Flurkmark och hämtade Axel, Tore, Signe och Lovisa som vi skjutsade till Tomtebo.

Jag och barnen åkte hem och började med middagen och Åke körde till flyget för att hämta Ida.

Kvällen avslutades med Idol på TV.
Amanda och Ida hade några kompisar här på förfest och sedan bar det iväg till lokal för dem.
Småbarnen somnade en efter en och klockan tio sov alla i huset.

Inga kommentarer: