Matklubbens Topplista

torsdag, juli 12, 2012

Vilken härlig dag

Vi haft tillsammans med Camilla och Olle, idag på lotten.

Vi klarade oss hyfsat ifrån regnet. Kunde passa in både lunchen och middan riktigt bra. Men vi fick dricka eftermiddagskaffet inne vid klaffbordet och det var så mysigt.
Förstå när vi kan kvällsfika här också, då blir det mysigt värre.

Vi fixade stolpar till jordgubbslandet som ska hålla upp nät, så fåglarna inte äter upp våra jordgubbar. Olle sågade som om han aldrig gjort annat och jag pålade ner dem. Camilla assisterade oss båda.
Vi skulle spika fast snören uppe på stolparna, men hittade inte snörena i röran, så det får bli på lördag förmiddag. Tänk så skönt när vi har var sak, på sin plats.

Sen målade jag och Camilla underredet till arbetsbänken. Så fort det gick när man var två. Det torkade snabbt, så vi kunde måla båda varven, så nu är det bara för Åke att montera skivan. Så kan jag börja laga mat! Jippi!!

Åke kämpade med toadörren, men det jävlades som vanligt. Han säger att han behöver en mindre trox för att få in gångjärnen. Jag fattar ingenting! Så jag går ut i trädgården igen, där hör jag hemma, så jag kommer inte heller att bli snickare, hahaha.

Nu sitter vi och ser på Ernst och har det så mysigt.

Hoppas ni har en fin torsdagskväll.

Puss och kram.

Inga kommentarer: