Matklubbens Topplista

onsdag, juli 04, 2012

Äkta fläder

Lyckan är stor!

Det är en äkta fläder jag har på framsidan och inte en falsk, som någon som gick förbi trodde, för blomklasarna är platta på ovansidan. De falska liknar mer syrenens blomklasar.

Det är ju så, att jag vet inte vad alla växter heter, så när någon går eller kommer förbi, dels för att hälsa på "nykomlingarna" dels för att stilla sin nyfikenhet på denna kolonilott, som är så omtalad, då passar jag på att fråga, alltid är det ju någon som vet något om en och annan växt.

Idag är en väldigt bra dag att vara ledig på. Och så fantastiskt att jag nu har denna otroliga plats att vara på.
Ni ska bara veta vilken ljuvlig idyll det är. Fåglarna kvittrar, en gräsklippare brummar dovt en bit bort. Man hör några småprata, ett litet barns bubblande skratt när han spelar boule med sin farmor och får högre poäng än henne. Och idag skiner solen som aldrig förr.
Jag har målat golvlisterna, insidan av dörren och vattnat landen. Nu ligger jag på trädgårdssoffan, solar och planerar...

Inga kommentarer: