Matklubbens Topplista

torsdag, juli 05, 2012

Min inglasade balkong


Dynorna hittade jag på Jysk, när de hade utförsäljning. Jag gillar verkligen blått och vitt. Tyvärr fanns det bara två så det fick bli vita på bänken, men det blev ju bra det också.
Duken är ett arvegods från min mormor, den är helt underbar, jag som älskar handbroderat.
Skulle aldrig våga ha den där ute om det inte var inglasat.

Hinner jag inte vara så mycket på, just nu.
Men det är för underbart med inglasning, man kan sitta där tidigt på våren och långt in på hösten.
Vi har ätit middag där så ofta, så ofta denna kalla vår och sommar utan att märka av att det har varit så dåligt väder.
Jag har till och med suttit där när regnet vräkte ner utanför, då blev det lite kyligare. Men då tog jag bara fram infravärmaren i pelarform och så blev det varmt och skönt igen.

Men jag måste säga att det var vansinnigt läskigt att putsa alla rutor. Jag med min höjdrädsla, skulle stå och balansera två meter upp i luften med öppna glasrutor och inget att hålla i sig i. Men resultatet blev otroligt bra, men nog gruvar jag mig till nästa gång.

Gurka och tomat, trivs som fisken i vattnet.


Nu ska jag åka ut till lotten och brottas med växter.

Ha en skön torsdag, vädret verkar bli lika fint som igår.

Puss och kram.

Inga kommentarer: