Matklubbens Topplista

tisdag, juli 10, 2012

Puh

Nu är bäddsoffan på plats!
Men hu, så tungt det var.
Och något invecklat att skruva ihop den, tacka vet jag Ikeas monteringsanvisningar.
Men vi lyckades få ihop den i alla fall. Och vi provade att bädda ut den, det funkade bra.
Vi är så nöjda både med färg och modell.
Men, det fattades två prydnadskuddar! Tänk att det alltid ska vara något. Så nu får jag ringa till EM-möbler i morgon och klaga.
Sen gäller det att hitta en passande matta och någon mer mysig kudde. För här kommer man att sitta och ligga ofta och länge.


Nu blir det god natt.
En jobbardag till, sen ledig en dag.
Då ska vi måla fönsterbågar, arbetsbänkens underrede, stolar.
Sy gardiner, fixa gardinstänger, om jag hinner.
Röja och städa, så kanske det börjar kännas som färdigt snart.
Fast det är mycket arbete kvar, med listning, toadörren ska på plats och målas.
Sätta upp hyllor och speglar.
Diska upp servisen plus allt annat till köket.
Men allt sånt kan man göra när man är där, och då känns det bara roligt.

Sov gott, alla gullpluttar.

Puss och kram.



Jo, jag var ju orolig för att soffan skulle lukta starkt av både trä och skumgummi, men det gjorde den inte, i alla fall vad jag kunde känna ikväll.
Bra va!

Inga kommentarer: