Matklubbens Topplista

torsdag, februari 07, 2013

Förbannad!!!

Jag blir så jäkla arg!
Det är någon som har hackat sig in på min dator.
Det började i lördags när vi skulle lösa melodikrysset, helt plötsligt kunde jag inte styra muspekaren. Den levde sitt eget liv, olika program öppnade sig, och jag satt helt maktlös. Så jag stängde av den på knappen.

Och nu i eftermiddag när jag skulle se en film så hände samma sak. Så jag stängde av på knappen fort som attan. Väntade en stund innan jag startade igen, skyndade in för att kolla virusskydd. Men jag hann inte långt innan det började igen. Jag fotade skärmen, för att minnas vilka fönster som var öppnade. Så det var bara att stänga igen. Jäklar!!! Jag behöver min dator! Jag vill se film på Netflix, söka recept, kolla mönster, skriva ut dem, blogga, det gör jag visserligen via mobilen, men kolla eventuella kommentarer, länka osv kan jag bara göra via datorn. Åååå, vad ska jag göra nu? Någon som har något råd?

2 kommentarer:

Ida sa...

Åh nej! :( Tyvärr är nog enda sättet att få bort viruset som gör att nån har tillgång till datorn att omformatera den. Att gå in i felsäkert läge. Men då försvinner ju allt man sparat på datorn och alla inställningar och program. Samt att man måste ha cd-romskivor så man kan installera om windows. Man kan ju eventuellt kolla upp om det finns nåt företag eller liknande som kan bistå med hjälp att få bort viruset utan att behöva tömma datorn.

Carina Deckner sa...

Hur kan det bli så? Installera brandvägg när datorn inte är uppkopplad mot nätet, det borde väl fungera...