Matklubbens Topplista

onsdag, februari 06, 2013

Ett par för mycket.

Jag måste gå till optikern och fråga om han kan hjälpa mig att göra mina tre par glasögon till ett par.
Jag har bifikada glas, heter det så, glas med läsruta i alla fall.
De guldbågade ser jag bra med på avståndet till en arbetsbänk, spis mm perfekt när jag jobbar. Men då ser jag inte skarpt på nära håll, det gör jag med dom bruna, som ligger i glasögonfodralet, perfekt när jag handarbetar och med mobilen, men ovan läsrutan i dessa båda ser jag inte längre skarpt på långt håll. De svartbågade är mina datorglasögon, de ser jag bra i med en halv till en meters håll. Så dom har jag nu när jag ska se film, på datorn.
Jag känner mig mycket piggare idag, för jag är feberfri, men hostan sitter fortfarande djupt i bröstet och huvudvärken sitter som en hjälm. Så det blir till och vara hemma ett par dar till.
Men nu ska jag krypa ner under täcket och se en romantisk film, romantiker som jag är.

Må så gott idag.
Pussellipuss.

Inga kommentarer: