Matklubbens Topplista

tisdag, december 09, 2008

Stockholm, Stockolm stad i världen, Stockholm, Stockholm världens stad!

Jag vet inte hur länge jag ska vara i denna stad för att jag ska känna mig nöjd.
Jag vill bara tillbaka hela tiden.
Men denna gång han jag i alla fall köpa:

  • en klänning
  • ett par skor
  • se julskyltningen på NK
  • dricka öl på Duvel
  • äta flera gånger i Kungshallarna
  • bo på hotell
  • fira andra advent med Ida
  • köpa julgodis på Caramella
  • dricka öl som Åke smugglade ner till den nedre avdelningen i Kungshallarna, trots att han blev både utskälld och stött på, det gick för denna gången för han skyllde på att han var från Norrland...
  • äta supergod middag tillsammans med alla tjejerna
  • besöka en julmarknad
  • äta goda pariservåfflor, köpta på julmarknaden
men det finns mycket, mycket mer jag vill hinna göra
men det får bli nästa gång

Men framför allt har jag kört bil överallt i hela Stockholm, omän mellan varven ofrivilligt, körde fel flera gånger, trots GPS, men den tappade satelitmottagningen i tunnlarna.

Mest spännande var när vi hade lämnat av tvättmaskinen hos Ida, då Åke föreslog att under tiden som han installerade maskinen, skulle jag köra tillbaka bilen till hotellet i Bromma, och ta tunnelbanan tillbaka till Söder, på det viset skulle vi spara en massa tid, vi skulle ju ut och äta senare på kvällen. Sagt och gjort Amanda följde med mig och allt gick som smort.
Jag är till och med stolt över mig själv.

Men nästa gång blir det flyg, mest för att slippa resorna fram och tillbaka, man spar ju minst 14 timmar och sen klarar man sig galant utan bil i Sthlm.

Inga kommentarer: