Matklubbens Topplista

söndag, december 28, 2008

Jag ska försöka mig på att skriva en lista jag också!

Årets skiva: Abalone Dots "Traveler"- 30 juli.


Årets fest: Mitt kalas när jag fyllde 53 + C & J:s kakkalas i Flurkmark.
Årets läsning: Allt om personalfrågor och några enstaka romaner, Flyga drake och Tusen strålande solar.
Årets teveserie: Stjärnorna på slottet, Solens mat och Idol.
Årets samarbete: Kordinationen av tre flyttar, våran, Amandas och Millas.
Årets nostalgi: Vår lägenhet från -40 talet.
Årets ångest: Att min mamma dog när jag minst anade det.
Årets vuxenpoäng: Att jag klarade av att min mamma dog utan att totalt bryta samman.
Årets klubb: Love film, hyr så mycket film jag bara orkar och hinner se på en månad för ett fast pris.
Årets naturromantik: Vår balkong på sommaren och även på vintern.
Årets lärdom: Lev i nuet och ta vara på det du har, gräm dig inte för det som händer, du kan ändå inte göra något åt det.
Årets comeback: Att jag började jobba på AP igen efter drygt ett års uppehåll.
Årets (lilla) besvikelse: Att jag inte fick fortsätta jobba på mitt förra jobb.
Årets (stora) besvikelse: Att de inte kunde säga rakt ut varför.
Årets glädje i olyckan: Att jag blev uppringd och headhuntad igen.
Årets sport: Cykling för hela slanten.
Årets spelning: Körslaget mellan Indexator, Komatsu Forest och Ålö.
Årets djur: Marsvinet Teddy som har funnits hos oss i drygt åtta år, men som fick åka till marsvinshimmelen för att Amandas allergi blev så mycket värre sedan vi flyttade och hon var tvungen att ha den i sitt rum, fanns ingen annan plats. Saknaden är stor, trots att det var ett litet djur, men med attityd.
Årets färg: Vitt kommer alltid att vara min bästa färg, men när man tittar i min garderob så är det mycket svart och grått i klädväg, men det hänger någon enstaka röd, rosa, lila där också och för att inte glömma GULD!
Årets butik: Frk Agdas som upphörde nu i december.
Årets citat: Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger. /Oscar Wilde
Årets beroende: Datorer och The Sims.
Årets frisör: Eva på nyfunna Zim Zala Bim i Umeå, hennes ord kändes så bra, en bekräftelse som jag så länge har velat höra från alla frisörer jag har träffat på under alla dessa år- men Åsa du ska ha mycket hår och långt, du behöver bara toppa håret två ggr per år, luggen kan du klippa själv. Tack Eva! Hon har dessutom en retrostol som man får sitta i och en gudspegel som man speglar sig i.
Årets band: Abalone Dots.
Årets fordon: Cykel, min älskade som jag köpte förra våren, med vinterdäck kommer jag att kunna cykla under den största delen av vinterhalvåret också.

Inga kommentarer: