Matklubbens Topplista

fredag, december 12, 2008

Fredagsnöje

Efter träningen i dag så satte jag mig i ljusrummet en timme.
På bordet låg det en Elle, visserligen från 2006, men jag fann den väldigt inspirerande.
Hittade ett reportage om en serie kläder som kallades "Kristallklart"med underbara kläder med snökänsla, lagom så här till Lucia. Många av de plaggen skulle jag verkligen kunna bära, men, det finns en hållhake till varför jag inte skulle kunna bära dem och det är priset.


Tyllklänning 1995:-(2006), Ida Sjöstedt, snöbollsmössa och kofta pris: på begäran, Tommy Hillfiger.
Top och kjol med snökristaller i silver, pris: på begäran D&G. Mössa stickad av Nicki Fischer på beställning.


Spetsklänning i siden, pris: på begäran, D&G, ulkkofta Benetton.


Min absoluta favorit är denna stickade ullklänning från Jean Paul Gautier, pris: på begäran, det kan alltså bli ganska mycket. Om jag hade tålamodet skulle jag säkert kunna sticka en själv.



Om du skulle ha lite pengar över som bara ligger och skräpar, kan du slösa dem på denna underbara paljettklänning i Guld från Yves Saint Laurent för endast 68,990:-!!!


Eller på denna fantastiska kreation, Jacka 5,400:-, Ulltröja 1,820:-, Ullkjol 29,300:-, allt från Diane von Furstenberg.



Stickade mössor var redan 2006 på modet och det har ju bara fortsatt, mycket bra.

Denna röda mössa påminner mycket om den som Amanda stickade i höst för ca 40:-

Mössan på bilden stickas på beställning för 795:-, fatta vad bra det är att man har fått lära sig att sticka och att jag har lärt mina flickor. Jag började redan när de var små , nästan för små, mest för att de är vänsterhänta och börjar man tidigt så kan man lära sig att sticka som "vanligt", för stickbeskrivningarna är skrivna för att stickas som högerhänta.
Och det lyckades jättebra.
Mode är på modet, skriver Göran Sundberg, och han tycker att man gärna kan klä upp sig när man går och handlar. Men det är kanske svårt att veta hur mycket, så damen på bilden har garderat sig, för att vara på den säkra sidan. Snyggt, med grov långkofta till elegant klänning med släp, helt i min smak.

"Man måste vara högst aktivt ointresserad i dag för att inte snappa upp ett och annat om modets underbara värld" Citat Göran Sundberg.

1 kommentar:

Joanna sa...

jag önskar mig paljettklänningen i julklapp.
men det är ju bäst att alla släktingar kollar med varandra, så att inte flera går och köper den det hade ju varit dumt.