Matklubbens Topplista

söndag, mars 17, 2013

Trött!

Hade verkligen sett fram emot denna lediga helg, men den har i princip gått åt till att sova.

Tarmarna krånglade hela veckan även om det lugnade ner sig mot slutet. Men det är väl det som har tagit på krafterna.

Fredag eftermiddag slutade vi vid tretiden och började helgen med att bada bastu. Det kändes så skönt att få varva ner i värmen, svettas och skrubba bort all jobbstress.

Vi la oss rätt tidigt, för vi har helt slut båda två. Vaknade nån gång vid fem och hade så himla ont i magen, men nu i den övre delen, mer som typ "magkatarr"och inte som i nedre delen av magen när det är tarmfickorna som krånglar.

Så, hela lördan sov jag, tog mig inte ur sängen på hela dagen. Dessutom hade jag magkramper, ryggvärk och lite feber.
Och inte kunde jag äta nå´t heller, endast lite kokt potatis med lite smör. Nåväl, då fick magen vila i alla fall.

Jag sov till halv nio i morse. Åt lite hälsofil och drack några klunkar te, men fick ont på en gång. Så då blev det till att krypa ner i sängen igen och bara vänta tills det lagt sig. Men idag har jag kunnat hålla mig vaken hela dagen i alla fall.

Bengt och Marita bjöd in sig på middag efter de sett någon skidtävling, så vi bjöd på en lätt kycklingsoppa, älgskavsgryta med kokt potatis och kokta grönsaker och vit chokladmousse till dessert. Jag kunde äta lite av allt, men blir ju mätt för ingenting och då snabbt lika hungrig igen.

Jag måste komma tillrätta med min lunchrast på jobbet. Måste få äta den i lugn och ro utan avbrott. Sen måste jag bestämma mig för att äta middag varje kväll även om Åke har kvällsmöte. För så här kan jag inte fortsätta att ha det.



Inga kommentarer: