Matklubbens Topplista

onsdag, mars 27, 2013

Andra fastedagen.

Vaknade halv sex, men detta går ju inte. Jag borde ju sova längre så att väntan på mat inte blir så lång!

Drack ett stort glas vatten.

Satte på tevatten och kaffe.

Hoppade in i duschen. Fixade håret och sminkade mig.

Drack en bautamugg med chaite, såg ett avsnitt av Molanders.

Drack en stor kopp kaffe, virkade mormorsrutor.

Jäklar vad vätskedrivande, måste springa på toan hela tiden.

Packade lunchen.

Cyklade till jobbet, känner mig lätt och pigg.

Samma rutiner på jobbet, sätta på tevatten, koka kaffe packa upp bröd.

Jag känner mig inte hungrig ett endaste dugg.

Fick besök av Marianne och Emma, de fikar och jag sitter med och dricker en stor mugg med kaffe.

Lunch prick tolv, helt perfekt. Så gott med varm pannkaka. Orkar inte äta upp hela portionen, det känns bra.

Vi fick nya praliner, måste ju smaka en...men ajajaj, så sött och slibbigt. Börjar nästan må lite illa, dricker vatten.

Toabesök, härligt, magen fungerar som en klocka.

Hade med mig en avokado och majonäs, tänkte äta som mellanmål. Men eftersom jag slutade klockan tre, fanns det inget behov.

Hade tid hos osteopaten halv fyra.

Cyklade hem vid halv fem. Började med middagen på en gång.
Gjorde en variant av flygande jacob, den blev supergod.

Under tiden som gratängen stod i ungen, knaprade jag på en näve jordnötter, mums så salt och gott.

Åke hade fått ett stort påskägg från jobbet, så det blev lite choklad under kvällen, Ragusachoklad med hela hasselnötter, det kunde jag inte motstå. Och gott var det, lagom sött och sliskigt.

Annars så blev det bara vatten, hela kvällen.

Efersom jag vaknar tidigt, är jag supetrött på kvällen, så det blir tidig sängång. Och jag sover så inni vassen gott.

Inga kommentarer: