Matklubbens Topplista

torsdag, mars 28, 2013

Tredje fastedagen.



Idag har det varit en ganska tung dag, vi hade många kunder fram till ett, så jag hade ingen möjlighet att dricka så mycket som jag skulle behöva under förmiddagen, för att hålla mig pigg och allert fram till lunch.

Sov supergott hela natten, vaknade vid halv sju, det var ju skönt att jag kunde sova lite längre.

Kokade kaffe före jag gjorde mig i ordning.

Kände ingen hunger, så jag hoppade över teet och drack en stor kopp kaffe med en rejäl skvätt grädde, vet inte alls om det är bra när man ska fasta, grädde ger säkert någon form av energi, men du milde så gott det är.

Packade lunchen.

Cyklade iväg till jobbet en halvtimme tidigare, bara för att jag visste vilken stressig dag det skulle bli.

Det var lite annorlunda idag eftersom vi var tre, jag, Anki och så Jenny som gör arbetspraktik hos oss. Vi delade upp jobbet så gott vi kunde, men vi har ju bara en kassa och det är trångt mellan diskarna, så det var ganska rörigt där ett tag, visste inte vem som skulle göra vad, men till slut så fick vi struktur på det hela och surdegsbrödet var slut redan vid ett.

Jag åt min Flygande Jacob och vitkålssallad vid halv tolv, för då var jag så hungrig så jag kunde ha ätit en hel ko. Det är så gott att äta när man känner sig så hungrig, men jag äter nästan lite för fort, och idag blev jag inte riktigt mätt och nöjd av maten, hade trånat efter en biskvie hela förmiddagen, berodde väl på lågt blodsocker kan jag tänka, så det blev en halv plus en kopp kaffe, snacka om njutning i fulla drag.

Tog en promenad på stan på lunchrasten, gjorde lite inköp inför Stockholmsresan. Kollade på lite kläder på Rut med flera, men kände mig inte till freds, jag kände mig sugen på nåt, en korv, en näve chips, godis, ja vad som helst egentligen och dessutom kände jag mig uppsvullen, verkligen inte läge för att prova kläder.
Jag är helt övertygad om att det är stressen som gör att jag får det suget och den känslan.

När jag kom tillbaka till jobbet, pratade vi lite jag och Anki om mat, stress och välbeffinande. Vi delade på en loka, för vi var båda så sugna på bubbel, istället för Coca Cola, som jag hade valt om jag hade varit själv, helt desperat. Där har jag Anki att tacka.

Det gick fort att stänga när vi var två, det var skönt, så fick vi äntligen påskledigt.

Cyklade hem i ett huj, för att vi skulle åka och handla mat så fort vi var hemma.

Nu har vi haft en härlig kväll jag och Åke med mousserande vin, jordgubbar och en god och lätt middag.

Och nu är jag super trött, så snart är det natti natti här.

Sov gott och länge alla godingar. Önskar er alla en fin helg.
Puss och kram.

Inga kommentarer: