Matklubbens Topplista

tisdag, mars 26, 2013

Första fastedagen.

Vaknade vid sexsnåret.
Drack ett stort glas vatten.
Duschade, fixade håret och kokade en stor kopp te.

Satte mig i soffan i vardagsrummet och såg några avsnitt av Molanders som jag har missat.

Kokade kaffe och sminkade mig.

Måste ha en skvätt mjölk i kaffet, det kan ju inte vara hela världen.

Virkade några mormorsrutor.

Drack ett stort glas vatten, nej vad kissnödig jag blev.

Hm, vilken märklig känsla i kroppen, det är som att hungern går i vågor, något jag aldrig känt förut, måste bero på att jag nu vet att jag inte får äta något.

Gör i ordning en Grekisk sallad till lunchen, borde nog ha gjort varm mat,  får planera för kommande dagar.

Cyklar iväg till jobbet strax efter nio. Jag känner mig lite annorlunda, men jag har ork att cykla, inga problem. Det är nog mest psykiskt, känner nog efter lite för mycket vad som ska hända i kroppen. Men om jag tänker efter vad är skillnaden mot andra morgnar, jo ett ägg eller två. Mer brukar jag ju inte äta till frukost.

På jobbet fixar jag kaffe och tevatten till fikagästerna.

Häller upp ett stort glas vatten en stor tekopp och en kopp svart kaffe till mig själv. Detta är vad jag får dricka fram till tolv.

Jag jobbar på som vanligt och allt går som smort, även om hungern gör mig uppmärksam lite då och då. Eller det är fel att säga hunger, mer det där, att få stoppa något i munnen känsla än, gräv i magen.

När klockan är sjugo i tolv, känner jag mig lite desperat, faktiskt. Men håller ut till tio i! Jag nästan kastar i mig min sallad, och två ägg som jag kompleterar lunchen med, gu så gott med mat.

Men efter maten börjar magen leva sitt eget liv, knorrar och har sig. Jag får springa på toan, några gånger.

Men sen är allt bra igen.

Jag åt två pannkakor av mandelmjöl med lite smör, hade kvar från förra veckan, där vid fyra snåret. Gott och behövligt.
Sen blev det middag hemma vid sju som vanligt, Choritzo med gräddstuvad vitkål.

Skär vitkål i strimlor, koka den i grädde och en halv grönsaksbuljongtärning tills det blir krämigt och gott, slanta Choritzon och stek i teflonpanna, enkelt, smakrikt och gott.

Jag gjorde en stor Lchf pannkaka till kommande luncher och middagar, här gäller det nu att vara förberedd, för nu måste det finnas något vettigt att äta, när jag ska äta. Ett bra sätt att komma till rätta med måltiderna.

Under kvällen drack jag bara vatten och mådde gott.

Sen blev det god natt.

Inga kommentarer: