Matklubbens Topplista

torsdag, juli 31, 2008

Disappointed and disheartened

Var minst sagt vad jag blev idag när jag blev inkallad till kontoret en dag före semesterns slut,
där jag fick besked om nedskärningar.

Min chef har skurit ner personalen till minimum,

så jag och min närmsta kollega som har slitit för detta företag dag och natt i ett år
varit till förfogande dag och natt
i ett år
blir uppsagda från och med i morgon.

Det är tacken för att man har byggt upp konseptet, hela upplägget
nu när mallen för ett fungerande demobolag är så gott som klart
då blir man utslängd
som en gammal trasa
som är uttjänt
sliten
och nött

In kommer det ny utbildad personal utan erfarenhet av vad som krävs vid livsmedelsdemonstrationer

men, men

vi får väl se hur det går

jag är i alla fall

FRI

fri att söka precis vilket jobb jag vill

nu kan jag lägga detta bakom mig och gå vidare

slippa offra

fritid
familj
sin egen tid

för att lösa personal problem

Så skönt

Men samtidigt är jag riktigt förbannad.
För den här uppsägningen har inte gått rätt till.
Men det får facket reda ut.

Inga kommentarer: