Matklubbens Topplista

onsdag, juli 30, 2008

Vilken underbar dag

Dagen började med att jag fick masage, för min onda rygg.
Under tiden packade åke matsäck.
Sen åkte vi till Nydalabadet och
Ida och Amanda slöt upp.
Vi fikade,
solade och
slöade.
Vid 16- tiden åkte vi hem och satte oss på våran fantastiska balkong
och bara njöt i eftermiddags solen
stickade sockar, till Robert, tills det blev för svettigt, drack gott vin

sen gjorde jag middag

Färsk pasta med kassler, mango, svamp och lök, smaksatt med curry
Gott när det är varmt, med lite salt och sötstarkt

Till 2 pers
1 frp färsk pasta för två, valfri, jag föredrar Linguini.
200 g kassler
det vita av en purjolök
100 g fäsrka champinjoner
olja
1½ dl matlagningsgrädde
1 msk mango chutney
½ tsk curry
½ tsk salt
peppar

Strimla kasslern.
Skölj, ansa och skiva purjon på snedden.
Skiva champinjonerna.
Hetta upp oljan i en stekpanna.
Fräs purjo och svamp hastigt utan att det tar färg, bränd lök är ingen hit.
Tillsätt kasslern. Rör om.
Tillsätt grädden, mango chutney, curry, salt och peppar.
Låt puttra ca 5 min.

Koka pastan i rikligt lättsaltat vatten i en stor panna enligt förpackningen.
Spola av pastan hastigt med kallt vatten, men spara ca ½ dl av kokvattnet, blanda det med lite olivolja.
Häll tillbaka pastan i kastrullen och tillsätt vattnet med oljan, låt allt bli riktigt varmt under ständig omrörning.
Pasta ska vara riktigt varm för att den ska vara god.

Servera med kasslersåsen och valfria grönsaker.

Inga kommentarer: