Matklubbens Topplista

söndag, mars 09, 2008

Snöstorm

Är verkligen inget jag är intresserad av,

men det är precis vad det är i Umeå idag.

Jag vaknade flera gånger under natten av blåsten som rasade utanför fönstret.

Lite om gårdagen.

"Promenaden" på löpbandet, den nya metoden som jag skulle prova, ja jag säger då det, i den hastigheten 6,5 km/h var det helt omöjligt att kunna gå utan att börja jogga och än mindre att kunna hålla en konversation, dessutom med den lutningen på löpbandet också, värsta uppförsbacken!

Jag orkade i sjugo minuter sen flåsade jag som en blåsbälg, så jag drog ner farten till 5,6 då hann benen med i alla fall och jag flåsade inte lika mycket.

Efter en timme var jag helt slut och genomblöt av svett och alldeles darrig i benen, men vilken skön känsla som infann sig sedan, en riktig endorfin kick.

Vid halv fyra tog vi bussen till Mariberg och Olles fördelsedagskalas, det bjöds på jättegod mat och gott vin, Amanda följde också med, det tyckte Olle och Inger var jättekul. Det var så mycket folk där så när vi kom fick vi köa utanför, precis som på krogen, när någon gick ut fick några gå in, helt otroligt. Jag tycktes höra att det var sjuttio personer, sammanlagt under dagen som hade varit där. Det är många det!

Vi åkte hem stracks före åtta, på vägen hem i bussen bestämde vi oss för att hälsa på några kompisar som bor på Öbacka, så då såg vi melodifestivalen med dem. Bra att Carola åkte ut och bra att Sibel kom med. Men jag håller på Sanna Nielsen, jag bara älskar den låten hon sjunger, men det blir väl troligtvis Charlotte Perelli som tar hem segern, hennes låt är ju helt skräddarsydd för henne och melodifestivalen. Den är väl inte dålig, men den är så oförutsägbar.

Inga kommentarer: