Matklubbens Topplista

lördag, mars 08, 2008

Mellanmål och melodikryss

Kan inte bli bättre, lördag klockan tio.

Efter det ska jag åka och träna på gymmet.

Jag ska prova något nytt som jag har läst ska vara mycket effektiv fettförbränning, morgon promenader före frukost vet vi ju är effektivast, men jag ska även prova detta, något som kallas 6, 5 metoden, det är ju kul att variera sin träning.

Man ställer in hastigheten på löpbandet på 6,5 km/tim, det innebär hyggligt snabb promenad- takt, men inte värre än att man kan prata samtidigt.

Sen ställer man in lutningen på bandet på 6,5 grader.

Och så bestämmer man sig för att promenare där i 6, 5 km, dvs. 1 timme!

Då har man förbränt 650 kcal.

Man får dricka mycket under promenaden för man lär svettas som en tok.

Efter det kan jag åka på 60- års kalas och äta gott med gott samvete.

Inga kommentarer: