Matklubbens Topplista

lördag, mars 08, 2008

8 Mars


Idag fyller min mamma 79 år.

Kortet är taget förra sommaren hos hennes bror när han fyllde 80, hon frös lite så hon fick låna en filt. (Kolla vad den matchar min bakgrundsfärg på bloggen).

Det blev många skratt den kvällen, efter, Martini på verandan, god middag med Champagne, Punch till kaffet, Gin och Tonic i soffan och Whisky som nattfösare, min morbror vet hur man ska bjuda för att dra igång ett party med ett gäng "gamlingar".

Grattis lilla mamma, jag önskar dig en mycket bra födelsedag.

Inte nog med det så har vi många fler som fyller år i mars, syskonbarn och vänner.
Vår vän Olle, fyllde 60 i går, så vi ska på öppet hus i eftermiddag.

Han får en god olivolja och en spännande jordgubbsvinäger som present.
Om en vecka fyller Åkes halvbror 70 år, och så fortsätter det sen med släkt som fyller jämt under hela året.
Nästa som står på tur är min bror som fyller 50 den första april.

1 kommentar:

Joanna sa...

och katta 40 och jag 30.
det är rätt lustigt så många nollor det är i år.

i helgen har jag fått vara med din söta dotter, det har varit MKT roligt.