Matklubbens Topplista

lördag, mars 08, 2008

Kaptensgatan 3A

Vi var där igår igen och Åke mätte ALLT och kollade ALLT, till och med hur fort varmvattnet kom i kranarna, sånt som jag inte tänker på.

Hur stor kyl/frys vi kan sätta in och om vi får plats med en tvättpelare.

Och det gjorde ju inte saken bättre, nu längtar jag ju ännu mer.

Åke hade tagit med sig kameran och tänkte ta kort, men mäklaren följde oss som en svans och då fick han aldrig något läge.

Hade varit roligt att få lägga ut lite bilder redan nu.

Men å andra sidan så blir det bättre när vi har våra möbler där, även om deras möbler är hur fina och annorlunda som helst, och deras sätt att möblera.

Vi konstaterade att väggarna i v-rum, sov-rum och "lill-rum" inte är målade på länge, de är i en ljusgul färg, som ser lite smutsig ut, så vi ska nog måla om alla rum i en och samma neutral färg, någon färg som passar bra till den blommiga kökstapeten, så att den riktigt kommer till sin rätt.

Det luktar doftkrus, eller damsugardoftkulor, eller toalettspolardoft, eller något annat sliskigt i hela lägenheten, jag säger som Ingrid, jag tror jag spur!

Det värsta är att jag får lite tungt att andas när vi är där, och jag är ju jätte känslig för såna här dofter, jag kan ju knappt gå in på Mias Lustgård, för alla doftljus och tvålar som stinker, jag fattar inte att de som jobbar där inte får värsta astmaanfallen.

Men när lägenheten är tom och vi har målat om och jag har torkat alla ytor med ett neutralt rengöringsmedel, så kommer det nog inte att vara några problem, då är nog det mesta av lukten borta.

Inga kommentarer: