Matklubbens Topplista

torsdag, mars 20, 2008

Overtime work

Idag dag före röd dag skulle vi sluta kl. 12.00.

Det hade jag verkligen sett fram emot, eftersom det har blivit flera kvällar denna vecka som vi har varit kvar både till halv sex och sex, för att bli klar med allt.

Jag skjutsade Amanda till flyget och på vägen tillbaka köpte jag nybakta frallor och gott pålägg och en stor påse påskgodis till förmiddagsfikat.

Där satt vi alla femton och fikade och småpratade och hade det så mysigt, när telefonen ringer och en säljare säger att han har missat att meddela oss en bokning i nästa vecka.
Och jag som precis hade blivit klar med löneunderlaget och månadsbrevet och tänkte bara städa och sortera lite i återrapporterna.
Så det var bara för mig och Linn att direkt börja leta personal, det är inte det lättaste eftersom de flesta jobbar idag eller har åkt på påsklov.
Sen packade vi demogrejerna och hoppades att Samuel skulle skicka dem när han kom tillbaka från ännu en Sthlms resa.
Så klockan var nästan två innan vi kom oss därifrån.
Sen gick jag och Åke och åt pizza.
Nu har vi städat lite runt alla kartonger och sitter här och smuttar på en Martini/whisky, gissa vem som dricker vad?

Inga kommentarer: