Matklubbens Topplista

torsdag, juli 19, 2007

Vilken natt

Var inte det minsta trött när jag skulle lägga mig igår kväll.
Var helt uppe i varv.
Mina tankar kretsade omkring denna blog.
Hur ska jag skriva? Vilka rubriker kan man ha? Alla har ju så fyndiga rubriker!
Hur ska jag kunna komma på fyndiga rubriker?
Det skulle vara fantastiskt om man kunde sätta på sig en tanke huva som överförde alla ens tankar och idéer som man får när man ligger och ska försöka sova.

Jag kom ju på en massa som jag kan skriva om, men i vilken ordning? Ska man ha en röd tråd? Eller får allt komma som det vill? Ja så får det nog bli! Men om jag ska ha en röd tråd så blir den röda tråden MAT!

Men det fanns andra saker som också höll mig vaken.

En snarkande man, som kommit hem efter fyra dagars fisketur med yngsta dottern hos farmor i Skirknäs, blev lite bortskämd där några nätter. Man sover klart bättre när man inte blir störd av snarkningar.

En kurrande mage, var tvungen att gå upp och äta några skinkskivor och dricka ett glas vatten för att stilla den värsta hungern.

En dotter som hade varit på inflyttningsfest och glömt nyckeln, kom inramlandes kl. 2 med fem kompisar.

En dotterdotter som ropade hela tiden, det är varmt, och det var det verkligen trots öppnade fönster, vill lyssna på saga, satte på Madicken, men det finns ett avsnitt som hon tycker är läskigt, försökte spola fram och komma förbi det läskiga, men det är inte lätt att spola en cd skiva, helst inte utan glasögon och miniatyrknappar, fick göra tre försök, hann lägga mig mellan försöken, men till slut tog jag på mig glasögonen och då lyckades jag hitta rätta knappen.

Somnade kanske vid tre, för att sedan vakna kl. fem helt klarvaken.

Film, fick jag för mig att jag skulle se, men så är DVD:n uppe, för jobbigt att gå och hämta. Aha men jag kan ju skriva på min blog, och så blev det, men ska nog se en film ändå. Det blir "Mannen som kunde tala med hästar", här skulle jag vilja länka till filmens resention, men det har jag inte lärt mig så jag får vänta tills min prima finfina dotter får visa hur man gör.
Nu har jag lärt mig att länka, men det var inte det lättaste. Behöver nog öva några ggr.

Men nu ska jag göra lite gott fika, med en stor kopp grönt te.

Inga kommentarer: