Matklubbens Topplista

fredag, juli 20, 2007

Every minute, every hour, every day

Mat mat mat!

Frukost. mellanmål. lunch. mellanmål. middag.

Vad ska vi äta idag, imorgon, nästa vecka, till jul...

Ja, jag kan planera hur långt som helst.

Det finns så mycket som jag vill äta, det handlar bara om när och hur.

Alla mina kokböcker och mina egna som jag har gjort genom att klippa och klistra, bläddrar jag igenom mest varje dag. En del av mina egna är helt trasiga. Funderar hur jag skulle kunna laga dem så att de inte kraschar helt.

Jag gör gedigna matsedlar. (Som inte alltid håller, för tiden räcker inte till).

Skulle vilja ha en liten lunchservering eller Café. Max 10 bord. En meny med tre rätter, en soppa, en fisk och en veg. Åsså desserter förstås.

Sen skulle jag baka allt själv. Inte så många sorter. Bara mina säkra kort.

Kanske i framtiden, tillsammans med en eller två av mina döttrar.

2 kommentarer:

Joanna sa...

du inser väl åsa.
att om det är någon som ska göra en kokbok.
så är det du.
jag hade köpt den på två röda.

Åsa sa...

Oj vad glad jag blir, det finns ju en uppsjö av kokböcker, varför skulle någon köpa just min?!

Jag har funderat länge på detta och det är nog lättare att skriva en kokbok än att öppna ett Café.