Matklubbens Topplista

fredag, juli 27, 2007

Guld guld guld


Jag älskar guld!


Ja alltså det behöver inte vara äkta guld.


Bara det har samma färg som guld.

Jag har köpt tre par skor i guld.

Ett par glasögon i guld, som jag håller på att längta ihjäl mig efter, får dem först om två v.


En tunika med guldmönster, som jag ska ha på mig så ofta som jag bara kan.


För länge sedan gjorde jag en färg - och stil analys. Det fram gick att jag skulle ha silver, det passade min hudfärg bäst. Men jag gillar inte silver,
jag GILLAR GULD.


3 kommentarer:

Joanna sa...

det är bra.
man ska ha det man GILLAR.
tycker det finns allt för många som gått färganalys.
och följer den slaviskt.
jättemånga på butiken när jag jobbar där kan säga "åh den är jättefin men oh nej jag passar absoluuut inte i blått, jag är höst".
jaha, och så är de urtjusiga i en isblå tröja.
urtråkigt.

Åsa sa...

Jag håller verkligen med, men det finns faktiskt vissa färger som jag ser helt sjuk ut i och det är orange
knallgult
aprikos
och många gröna nyanser.

Jag blir klart finast i mjuka pastellfärger.
Sen är jag inte så fin i för mycket mönstrat, enfärgat är att föredra.

Svart är också en svår färg, det blir lätt hårt, då är marin något bättre, men då blir det så strikt, uniform hållet som en flygvärdinna, eller busschaufför.

Jag blir riktigt avunsjuk på Ida som kan klä sig helt i svart,från topp till tå, hon bara strålar.

Och Katarina som kan ha tokgröna färger och det bara lyser om henne.

Joanna sa...

hmm.
svårt att avgöra eftersom jag aldrig sett dig i svart.
men det är som mamma.
hon har också fått för sig att svart inte alls passar henne.

vissa saker passar man ju helt enkelt i.
men det är så ofta som det är i bara ens eget huvud.
som en på mitt jobb.
hon har aldrig en viss typ av krage trots att hon tycker det är den vackraste kragen av alla.
hon menar att det får hennes hals att se bredare ut än ansiktet.
jag menar att hon är galen i huvet.