Matklubbens Topplista

torsdag, juli 19, 2007

Jag går på sol, jag står på sol. Jag vet av ingenting annat än sol.

Jag och maken bestämde oss snabbt för att åka utomlands första semesterveckan.

Komma ifrån jobben. Vardagsbestyren. Stressen.

Jag började min semester två dagar före maken.

Första dagen bara var jag. Struntade i allt, disk, städ m.m.

Prima finfina dottern drog med mig ut på stan, pekade i den riktning vi skulle gå, helt underbart.

Vi åt en jättegod lunch på vårt favorit ställe, Café Rost.

Gick in till en resesäljare för att få hjälp med att hitta en resa snabbt. Hon var allt annat än serviceminded, hon var rent ut sagt otrevlig.

Så vi gick därifrån illa kvickt.

Taggad kom jag hem och satte mig vid internet för att hitta vår resa. Det gick snabbt, men oj vad resorna tog slut fort, på bara några minuter försvann en-rummarna, så vi fick en stor och ljus två- rummare, i Agia Napa på Cypern.




stranden Nissi Beach, en timmas promenad från vårt hotell, uppe i bergen, bra motion, solbrännan blir jämn och fin.

Inga kommentarer: