Matklubbens Topplista

tisdag, april 07, 2009

Min morronjuice


Idag blev det morötter, apelsin, citron och päron och så en tsk kalcium/magnesium pulver som jag lider brist på, (det vet man om man har mycket senadrag och krypningar i benen.)
Den blandningen blev hur god som helst.
Man kan ju göra juice av alla sorters frukter och grönsaker.
En dag blandade jag morötter, kålrot, sparris, apelsin och äpple,
det,
var verkligen ingen lyckad blandning, mest pga kålroten tror jag, men jag höll andan och drack allt i ett svep.
För att inte gå miste om vitaminerna ska man dricka juicen så snabbt som möjligt, helst efter sista droppen har runnit ner, och absolut inom en kvart.
Jag börjar morgonen med att dricka juicen, sen när jag har duschat, klätt- och sminkat mig äter jag frukost.

2 kommentarer:

Ida sa...

jag har hur länge som helst velat ha en sån där maskin. o egentligen är de ju inte tokdyra längre så man kanske borde investera i en.

Mami sa...

Ja det finns hur många olika sorter som helst, denna är nog en av de enklare.
Men det finns de med stort matarrör där du stoppar ner hela frukter och grönsaker utan att ens skala dem!
Jag måste både skala och skära ingredienserna i mindre bitar, för det är så finmaskig rivdel i denna maskin.
Iblsnd är det jobbigt men för det mesta går det bra för det är värt varenda droppe av den juicen.
Helt obehandlad.